Aktie-baseret aflønningsprogram

October 4, 2018 at 9:00 AM CEST

Aktie-baseret aflønningsprogram

I henhold til Bang & Olufsens a/s’ generelle retningslinjer for incitamentsaflønning og i overensstemmelse med dets matching shares program, har bestyrelsen i dag foretaget tildelinger til selskabets direktion og visse andre nøglemedarbejdere.

I henhold til programmet tilbydes de deltagende medlemmer mulighed for at erhverve aktier i selskabet for egen regning, som 3 år efter investeringen giver de deltagende medlemmer ret til vederlagsfrit at modtage 1-4 aktier (Matching Shares) i selskabet pr. investeringsaktie, forudsat at visse resultatmål er opfyldt.

Resultatmålene er fastsat af bestyrelsen og er relateret til opfyldelse af visse nærmere mål vedrørende selskabets net sales, EBIT og free cash flow.

Det totale antal Matching Shares, som deltagerne vil kunne opnå på baggrund af de foretagne tildelinger, er 56.110. Den teoretiske markedsværdi af tildelingerne udgør DKK 20.424.069 baseret på en forventelig opfyldelse af resultatmål på 2,5, dvs. to og en halv (2,5) matchende aktier pr. investeringsaktie.

For mere information, kontakt venligst: Sr. Director, Global Finance, Malene Richter Christensen, tlf.: +45 29741609.