Bang & Olufsen a/s udnævner Chief Operating Officer

June 26, 2014 at 9:00 AM CEST

Struer, 2014-06-26 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Selskabsmeddelelse nr. 14.05

Bang & Olufsen har udnævnt Stefan Persson (47) som ny Chief Operating Officer (COO). Han vil indgå i Bang & Olufsens direktion sammen med adm. direktør Tue Mantoni og CFO Anders Aakær Jensen, som tiltræder sin stilling d. 15. august 2014.

Stefan Persson kommer fra en stilling som VP Head of Development EU og Head of BU Companion hos Sony Mobile Communications. Stefan Persson har mere end 16 års erfaring fra forskellige produktledelses- og produktudviklingsstillinger hos Ericsson, Sony Ericsson og senest Sony Mobile Communications. Han har ledet produktudvikling i Kina, Sverige, USA og Japan og været ansvarlig for Sony Mobile Communications’ ”mobile accessories” forretningsområde. Som COO hos Bang & Olufsen vil Stefan Persson være ansvarlig for Product Management, Research & Development, Production og Supply Chain Management.

”Vi er glade for, at Stefan har valgt at være en del af vores hold, og vi ser frem til et spændende og frugtbart samarbejde. Stefan har stærke kompetencer inden for produktledelse og produktudvikling og har vist stærke lederevner på tværs af forskellige geografier og kulturer. Over de seneste tre år har vi løftet innovationsniveauet betydeligt i Bang & Olufsen, og vi mener, at vi med Stefan på holdet står stærkt i forhold til at kunne fortsætte denne udvikling,” siger Tue Mantoni

Stefan Persson forventes at tiltræde stillingen senest 1. oktober 2014.

Henvendelser til denne meddelelse kan rettes til:

Tue Mantoni                                    Claus Højmark Jensen

Adm. direktør                                  Investor Relations Manager