Storaktionærmeddelelse

August 8, 2016 at 9:00 AM CEST

Struer, 2016-08-08 22:43 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Selskabsmeddelelse nr. 16.01

Med henvisning til § 29 i Lov om værdipapirhandel m.v. oplyses det hermed, at Sparkle Roll Group Limited BVI har meddelt Bang & Olufsen a/s, at Sparkle Roll Group Limited BVI har købt yderligere aktier i Bang & Olufsen. Sparkle Roll Group Limited BVIs beholdning vil herefter være 6.318.586 aktier i Bang & Olufsen a/s, af en nominel værdi på 10 kroner per aktie, svarende til ca. 14,6 procent af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Bang & Olufsen a/s.

Sparkle Roll Group Limited BVI er 100 procent ejet af Hr. Qi Jianhong. Hr. Qi Jianhong ejer indirekte 5,6 procent af aktiekapitalen i Bang & Olufsen i forvejen, gennem sit 100 procent ejerskab af Sparkle Roll Holdings Limited BVI. Efter transaktions gennemførsel vil Hr. Qi Jianhong således indirekte eje 8.722.722 aktier af en nominel værdi på 10 kroner per aktie, svarende til ca. 20,2 procent af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Bang & Olufsen a/s.

Se vedhæftede meddelelse.

For yderligere information kontakt:

Claus Højmark Jensen, tel: +45 9684 1251